dissabte, 9 de maig del 2009

Pastís de tres xocolates



Aquest pastís l'he tret del blog de la Gemma la cuina de casa que segueixo dia a dia, fins i tot m'he copiat la decoració. La primera vegada que el vaig fer va ser per celebrar els sis mesos de l'Èlia i quan el Marcel va fer tretze anys em va demanar que el tornés a repetir. En aquell moment encara no havia creat el meu blog, però aprofitant que van venir les meves cosines a sopar el vaig tornar a fer i aquesta vegada fins i tot el vaig signar. Per cert, les fotos les va fer el Marcel que és un dels meus fans més incondicionals.

Aquest pastís va bé fer-lo el dia abans, jo aquesta vegada no ho vaig fer i al moment de servir se'm separaven les capes de xocolata.

Ingredients:

  • 150g de xocolata negra
  • 150g de xocolata amb llet
  • 150g de xocolata blanca
  • 150g de sucre
  • 750ml de nata per muntar
  • 750ml de llet
  • 3 sobres de quallada en pols Royal
  • un paquet de galetes Maria
  • 60g de mantega
  • un rajolí de llet

Preparació:
  1. Per la base, triturar les galetes.
  2. Afegir la mantega fosa, un rajolí de llet i barrejar bé fins que quedi una massa ferma i homogènia.
  3. Forrar un motlle desmuntable d'uns 26cm amb paper de forn (així serà més fàcil desenmotllar).
  4. Cobrir la base del motlle amb la massa i deixar reposar a la nevera una hora.

Per fer les capes de xocolata:

El procediment per cada capa és el mateix: posar en un cassó la xocolata negra trossejada, 75g de sucre, 250ml de llet, 250ml de nata, un sobre de quallada i escalfar sense que arribi a bullir (90º aproximadament) remenant bé perquè no s’enganxi la xocolata (com si féssim xocolata desfeta).Abocar sobre la base de galetes i fer la segona capa, com abans, però ara amb la xocolata amb llet i 50g de sucre (la resta igual que abans). Abocar sobre la capa de xocolata negra amb compte perquè no es barregin i fer la tercera capa, ara amb la xocolata blanca i 25g de sucre.Posar a la nevera i deixar quallar.