dimarts, 21 de juliol del 2009

Fideus a la cassola

Aquest plat em porta molts records de la infància. De petites, molts dissabtes o diumenges anàvem a dinar a casa dels avis i com que les tres germanes erem molt maniàtiques l'Àvia sempre ens feia aquests fideus que ens agradaven moltíssim. Per nosaltres eren els fideus de l'Àvia i ningú els sabia fer tan bons com ella.

Ara pels meus fills també és un dels seus plats preferits, i així he seguit la tradició de fer els fideus a la cassola seguint la recepta de la meva Àvia.
He de dir que ella hi posava cap de costella però tant a mi com a les meves germanes no ens agradava gens i em vaig acostumar a no posar-n'hi. El que si que jo hi he afegit són uns quants pinyons i de tant en tant hi poso moixernons que hi donen molt bon gust.
Jo aquest plat l'acostumo a fer com a plat únic i té l'avantatge que el dia abans puc deixar el sofregit fet i quan arribo a casa al migdia només cal bullir els fideus i fer la última cocció.
Ingredients per 5 persones:
  • 500 gr de fideus gruixuts amb forat
  • 1 ceba
  • 250 gr de tomàquet ratllat
  • 500 gr de salsitxes
  • un grapat de pinyons
  • oli
  • sal
  • formatge ratllat
  • moixernons o xampinyons (jo avui no n'he posat perque no en tenia)

Preparació:

  1. En una cassola amb oli enrossir les salsitxes tallades a trossos.
  2. Reservar-les i en el mateix oli fer un sofregit amb la ceba i el tomàquet. Jo hi poso una pastilla de brou concentrat per donar-hi més gust i segons el dia un gra d'all.
  3. Quan el sofregit estigui ben cuit afegir-hi les salsitxes, els pinyons i els moixernons remullats i coure-ho a foc lent durant uns 5 minuts.
  4. A part posar a bullir els fideus amb aigua salada i l'aigua d'hidratar els moixernons. Feu una cocció curta ja que després els courem juntament amb el sofregit i s'acabaran de fer. Jo acostumo a fer 2 minuts menys dels que indica el paquet.
  5. Treure una mica de l'aigua de bullir, just perque els fideus quedin al descobert i afegir-ho a la cassola on tindrem el sofregit calent.
  6. Coure-ho juntament a foc fort fins que es begui l'aigua uns 3 minuts.
  7. Servir-ho amb una mica de formatge ratllat.

5 comentaris:

Mònica ha dit...

Ostres!!
M'has fet recordar també els fideus de la meva àvia. A casa també era la única que els feia pq a la meva mare no li han quedat mai bé, i ara, jo en continuo la tradició. Quan el meu pare vol menjar fideus em demana que els hi faci pq em quedan com els feia la iaia.
Nosaltres a casa sofregim els fideus quan el sofregit de ceba i tomàquet està fet, enlloc de bullir-los a part, i també hi posem cap de costella, carn picada de porc i una mica de sobrassada.
Quins records...em fan venir gana!
Mònica

Anònim ha dit...

son bonissims mare com ja saps es el meu menjar preferit
un peto :)
ARNAU

El cullerot Festuc ha dit...

La meva àvia sempre me'ls feia...i si tinc sort...quan vaig a dinar algún cop me'ls torna a fer...iq eu bons que són! ;)
Petunets,
Eva.

Mercè ha dit...

Cristina, no hi ha res com el menjar de les àvies, oi? :) I quins records que ens porten!
Celebro que els teus fills puguin gaudir d'aquests plats com tu ho vas fer en el seu moment!
Petons!

Anònim ha dit...

Cristinaaaa!!! Em disposo en aquests instants a preparar-los!
Ho he comprat tot!

Ai mare!! a veure què en surt!!

Ja t'explicaré...

Sandra