divendres, 16 d’octubre del 2009

Crema de carbassa


Amb l'arribada de la tardor m'ha vingut de gust fer aquesta crema, la veritat és que mai havia cuinat amb carbassa i em feia certa gràcia provar-ho algun dia. No en tenia ni idea de si ens agradaria, ni tan sols sabia com s'havia de fer. Després de buscar a la xarxa em vaig decidir per fer servir la meva intuició i el resultat va ser molt bo, els comensals de casa, que són molt exigents, em van dir que ho podia repetir més vegades (això a casa és tot un èxit).

Ingredients per 4 persones:
  • 1/2 carbassa
  • 1 ceba
  • 1 patata
  • 1 got de crema de llet
  • oli, sal, pebre i llorer

Preparació:

  1. Tallar la ceba a daus i coure-la una mica amb oli sense deixar que agafi color.
  2. Afegir la carbassa i la patata pelades i tallades a daus.
  3. Cobrir amb aigua.
  4. Condimentar amb una pica de pebre, sal i una fulla de llorer.
  5. Deixar bullir durant uns 20 minuts o fins que les verdures estiguin toves.
  6. Retirar la fulla de llorer i passar pel pimer fins que quedi una consistència de crema.
  7. Afegir la crema de llet, barrejar-ho bé i ja es pot servir.
  8. Jo ho vaig acompanyar amb un cruixent de pernil que contrastava molt amb la dolçor de la carbassa.

3 comentaris:

Gemma ha dit...

M'encanta la crema de carbassa i és veritat que ara que ha començat el fred ja comença a venir de gust calenteta... Que bona que és per sopar!

ANNAFS ha dit...

En faig moltes vegades de crema de carbassa. Amb aquest color que té... i ben calenteta... Que bona!
ptns.

Mercè ha dit...

Ostres, doncs jo de ben petita la meva mare ens en feia i ens encanta!! :) Per sopar i ben calenteta... mmm!
Petons!