dimarts, 10 de maig del 2011

Mandonguilles amb sèpia


Demà és l'aniversari d'en Jordi i com és tradició a casa ho celebrem la nit abans amb un sopar on l'homenetjat ha escollit el menú. Avui ha tocat mandonguilles amb sèpia, un plat típic de l'Empordà que ens agrada molt i que feia temps que no menjàvem.
Aquest sopar l'he preparat en un temps rècord, a les 6 de la tarda estava comprant i a les 20:30 teníem el plat a taula. Tant les mandonguilles com la sèpia han quedat molt tendres, l'Èlia s'ha posat les botes i no ha deixat ni un pèsol!

Felicitats Jordi!!

Ingredients (per a 5 persones):
  • 500 gr de carn picada (jo faig meitat de porc i meitat de vedella)
  • 2 sèpies
  • 1 ceba
  • 2 tomàquets
  • 5 patates
  • un grapat de pèsols
  • un ou
  • una llesca de pa de motlle
  • farina
  • un rajolí de llet
  • una copeta de vi o conyac
  • oli
  • sal
  • pebre
Preparació:
  1. Per fer les mandonguilles: en un bol batre un ou, amb sal, pebre i un rajolí de llet. Afegir-hi la llesca de pa de motlle i deixar-la estovar fins que quedi ben esmicolada. Incorporar la carn picada i barrejar. Si us agrada podeu posar-hi all i julivert. Amb les mans fer les mandonguilles i arrebossar-les amb farina. Fregir-les en una paella amb oli i reservar. També tenim l'opció de comprar-les fetes.
  2. Netejar la sèpia i tallar-la a trossets no molt grans.
  3. En una cassola o olla (jo ho faig amb l'olla pressió) posar una mica d'oli i fregir la sèpia. Quan estigui cuita retirar i reservar.
  4. En el mateix oli posar a sofregir la ceba que haurem tallat ben petitona fins que agafi color.
  5. Incorporar el tomàquet ratllat (es pot fer amb tomàquet de llauna) i deixar que es cogui una miqueta.
  6. Afegir la copeta de vi o conyac i deixar que s'evapori l'alcohol.
  7. Afegir les mandonguilles, la sèpia, les patates tallades a daus i els pèsols. Salar i afegir aigua sense que arribi a cobrir.
  8. Coure fins que la patata quedi tova. Jo com que ho faig amb l'olla a pressió ho he tingut 12 minuts.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs felicitats al Jordi de part nostra! Ha fet una molt bona tria, m'encanten les mandonguilles amb sèpia i aquesta cassola fa molt bona cara!
Petonets!
Sandra

Victòria Cardona ha dit...

Molt bona la recepta i el teu blog fa molt goig. Em sembla que no havia vist el que hi tens al marge dret que d'un cop d'ull veus diferents plats. Una abraçada, Victòria

No tot són postres ha dit...

felicitats al Jordi!
I un plat perfecte per celebrar-ho!

PTNTS
Dolça

Gemma ha dit...

M'encanten aquests mars i muntanya tan típics catalans... i més si estan fet en un temps record :)
Felicitats al Jordi, ha sabut triar molt bé el menú pel seu aniverasri ;)

GEMMA ha dit...

Hei, jo també vaig penjar una recepta de sèpia amb mandonguilles!!
Si pases per el meu blog, veurás que t'he afegit a la meva llista de blogs...
Petonets

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola, bon dia!
Em va fer molta il·lusió conèixe't ahir. Aquest mandonguilles amb sèpia fan molt bona pinta.. Felicitats al Jordi! Petons

Miquel ha dit...

un plato que me encanta mucho y tambien suelo hacerlo bastante y siempre triunfa como tu hoy.
felicitas a Jordi,supongo que llego a tiempo de la rua del Barça
peto
miquel

Unknown ha dit...

Cristina, demà te la copiaré perquè ve la meva mare a dinar. Ja t'explicaré!