dissabte, 24 de setembre del 2011

Calamars farcits


Des de que em vaig casar i fins fa uns cinc anys que el dia de la Mercè a casa es menjaven calamars farcits cuinats per en Jordi. Com que jo treballo fora de Barcelona i no tinc festa per la Mercè ell aprofitava el matí per fer aquest plat que tant m'agrada a mi i que fa Festa Major. He de dir que sempre li quedaven boníssims.
Aquest any he decidit que calia reprendre la tradició dels calamars tot i que a aquesta vegada la cuinera he estat jo.

La recepta és la que feia la meva mare del llibre L'art de ben menjar.

PD: gràcies als vostres comentaris m'heu recordat que aquest mes Memòries d'una cuinera està dedicat als plats de mar i muntanya, així que aprofito la coincidència per participar amb aquesta recepta.

Ingredients: (per a 4 persones)
  • 500 gr de calamars
  • 100 gr de carn magra de porc
  • 12 ametlles torrades
  • 2 tomàquets
  • 2 cebes
  • 2 grans d'all
  • julivert
  • sal, pebre i canyella
Preparació:
  1. Netejar els calamars i separar les potes i les aletes. Per poder farcir-los més fàcilment us recomano que gireu les bosses dels calamars.
  2. Picar ben petit les aletes i les potes junt amb la carn (jo ja l'he comprat picada), un gra d'all, una ceba, un tomàquet pelat i una mica de julivert. Tot ben barrejat amb una mica de sal, pebre i canyella es sofregeix amb una mica d'oli a poc foc, fins que s'hagi begut l'aigua. 
  3. Farcir les bosses dels calamars i amb un escuradents tancar l'obertura.
  4. En una cassola fer un sofregit amb una ceba, all, tomàquet i julivert. Quan estigui a punt afegir-hi una picada d'ametlles i l'aigua necessària per cobrir els calamars.
  5. Una vegada arrenqui el bull posar-hi els calamars i es deixa coure dues hores a poc foc.
  6. El llibre recomana afegir-hi uns rovellons petitons, llàstima que jo no en tenia. Ho he acompanyat d'arròs bullit i ha servit de plat únic.

13 comentaris:

GEMMA ha dit...

Ostres, m'agraden aquets calamars perque no porten ou dur en el farcit!
Petonets.

Gemma ha dit...

Un clàssic sensacional que sempre triomfa. Aquestes tradicions no s'haurien de perdre mai! :)

starbase ha dit...

A mi també m'agraden molt els calamars farcits, tot i que a casa mai han estat una tradició sí que em fan venir aire de festa :)

MaryLou ha dit...

M'agraden molt, a tots a casa meva ens agraden. La recepta que jo faig, de la meva mare, és molt semblant. Un plat laboriós, però molt agraït, i a tu t'ha quedat amb una pinta...ummmmm!!
Petonets

Cristina ha dit...

Uns dels meus plats preferits...A mi també em passa el mateix:no tinc festa perquè treballo fora ;-C

trifasic de baileys ha dit...

Jo els vaig avorrir de petita, i ara fa molt que no en menjo, però aquests, amb aquest farciment segur que no diria que no! petons

El plat blanc ha dit...

És un plat clàssic que sempre et fan quedar bé. A mi m'agraden molt. Aquest any jo tampoc he treballat el dia de la Mercè. Una abraçada

Anònim ha dit...

Què bons que estan els calamars farcit? Ja saps que les noies de Memòries d'una cuinera recullen plats de mar i muntanya aquest mes?
Petonets
Sandra

Marina ha dit...

Que bons! Tenen una pinta fabulosa... Jo a casa els farceixo amb sobrassadeta i estan increïbles!!
Petonets!

ISABEL ha dit...

A casa agraden molt els calamars farçits.
Una bona menja per celebrar el dia de la MERCÈ.
Petonets

Judith ha dit...

No hem de deixar perdre mai les tradicions!!!! tenen molt bona pinta!!! molts petonets guapa (per cert, perquè no els presentes al Memòries d'una cuinera? aquest mes hem proposat mar i muntanya!!!)

Coses de Llàbiro ha dit...

Segur que també t'han quedat boníssims.
A mi m'agraden molt però no en faig mai.
No cal que et digui lo del memòries perquè ja veig que t'ho han dit.
Petonets.

Cristina ha dit...

Ara mateix ho presento a Memòries d'una cuinera, vaig tan enfeinada que aquest mes se m'havia passat per alt i per casualitat he fet un plat de mar i muntanya. Gràcies per avisar-me!