dimecres, 14 de gener del 2015

Ous al niu


Avui l'Èlia havia de portar un conte a l'escola i tot buscant vem trobar un de quan jo era petita d'un ocellet que amb el vent perdia el niu, pobret tot ferit va d'arbre en arbre buscant-ne algun que li deixi construir casa seva. 
Mentre l'Èlia anava explicant el conte em van venir al cap aquests nius que ens feia la meva mare i que no havia tornat a menjar en 25 anys!!!


La meva mare aquests nius els feia fregits i pel meu gust quedaven massa oliosos, així que jo he provat de fer-los al forn i m'han agradat molt més.

Ingredients:
  • 1 panet de viena per cap
  • 1 ou per cap
  • sobrassada
  • formatge ratllat
Preparació:
  1. Obrir el panet com si li féssiu un barret, no el partiu pel mig que us quedarà la cassoleta massa petita.
  2. Treure la molla.
  3. Posar dins de cada niu una mica de sobrassada i formatge ratllat.
  4. A continuació posar un rovell a cada cassoleta i una mica de sal.
  5. Muntar les clares a punt de neu.
  6. Emplenar els nius amb les clares.
  7. Posar els nius junt amb les tapes al forn a 200º i escalfar durant 10 minuts.
  8. Servir amb la tapa posada.
 




4 comentaris:

GEMMA ha dit...

Es fantàstic recordar receptes de mares i àvies...s'han de recuperar, que no per senzilles, eren menys bones!!
Petonets.

No tot són postres ha dit...

Caram, nosaltres també en menjàvem d'aquests ous, però enlloc de sobrassada ens els feien amb sofregit de tomàquet i ceba. I també els acabaven a la paella!!! AAAiiixxx quins records i quant de temps fa que no en menjo :-)
PTNTS
Dolça

La Cuina de l'Olga ha dit...

Quin gran descobriment!!! Els desconeixia!!!! Què bons han de ser!!!!!
Petonets!
Olga

Gemma ha dit...

oh, uau, quina receptassa! Fàcil, original i amb l'èxit assegurat. Només cal veure la cara de l'Èlia :)